Monetyzacja hejtu – Jak nieuczciwe portale monetyzują mowę nienawiści?

monetyzacja hejtu

Monetyzacja hejtu – jak nieuczciwe portale monetyzują mowę nienawiści?

Żyjemy w czasach informacyjnych, a to oznacza, że dociera do nas codziennie mnóstwo przeróżnych informacji. Co więcej, nie jesteśmy już w stanie zweryfikować, ile z nich jest prawdziwych. W tych czasach słowo, które ktoś wypowiada na jednym końcu globu, w przeciągu sekundy wyświetlić się na monitorze osoby na jego drugiej stronie. To niesamowite, prawda? Niestety coraz bardziej popularyzowana w sieci jest też mowa nienawiści (tzw. hejt), która w przeciągu dosłownie paru chwil może wywołać potężny kryzys wizerunkowy. Czy wiesz, na czym polega nieetyczna monetyzacja hejtu? Dowiedz się z naszego tekstu.

A więc czym dokładnie jest ten hejt?

  • obraźliwy i zwykle agresywny komentarz internetowy
  • mówienie w sposób wrogi i agresywny na jakiś temat lub o jakiejś osobie

Warto pamiętać, że hejterska treść jest następnie przez wiele innych osób udostępniana. A każda negatywna wiadomość, reakcja wpływa na nas silniej niż elementy pozytywne.

monetyzacja hejtu negatywne

Kim jest polski hejter?

Polski hejter to mężczyzna (panowie stanowią 53% hejterów) w wieku od 16 do 24 lat (aż 73% hejtujących). Ma wykształcenie średnie ogólnokształcące (35%). Co piąty ma wykształcenie wyższe. Publikuje on negatywne posty kilka razy w tygodniu. Taki profil hejtera stworzyła Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research, na podstawie wywiadów z grupą ponad 6,5 tys. internautów.

Maszynka do pieniędzy

Zjawisko mowy nienawiści jest nie tylko popularyzowane w polskim internecie, ale także monetyzowane przez portale takie jak najgorsza.praca.pl i jej klony.

Serwisy te pozwalają anonimowo ocenić konkretne firmy, pod kątem jakości pracy w nich.

Atakowani zmuszeni są do kosztownej walki o dobre imię.

Krócej mówiąc:

Im większy hejt, tym większy zysk.

Jak to robią?

Serwisów, które funkcjonują w ten sposób, jest coraz więcej (m. in OpiniaFirm.pl, OpinieNaTematFirm.pl, Pracoznawcy.pl, Firmy-opinie.pl) więc i mocno negatywnych sądów o pracodawcach pojawia się coraz więcej. Część jest być może uzasadniona, ale trudno powiedzieć jak duża.

Za to pewne jest to, że negatywne komentarze napędzają największy ruch i pozwalają tym serwisom naprawdę nieźle zarabiać na sprzedaży reklam.

Co robić? Jak walczyć z nieuczciwymi serwisami?

Oczywiście im szybciej zareagujemy na mnożące się komentarze, tym lepiej.

Warto skoncentrować się na autentycznych treściach, które chcemy przekazać gronom naszych odbiorców w sieci.

Na przykład, jeśli jesteśmy firmą, która zajmuje się pośrednictwem pracy.

Puśćmy informacje o tym, jakie oferty mamy dostępne i czego wymagamy od kandydatów oraz stawki, które im przysługują.

To ukierunkuje dyskusje na bardziej merytoryczny tor.

Moderowanie treści i mediacja w zaognionych obszarach może być bardziej owocna, niż Ci się wydaję i przynieść naprawdę pozytywny skutek.

4.8/5 - (27 votes)